Виборча кампанія-2012 б’є рекорди за витратами

Виборча кампанія цього року може стати найдорожчою в історії України. На 23 вересня партії, що беруть участь упарламентських виборах, купили 37 тис рекламних телевізійних рейтингів, більше 100 тис зовнішніх площин і 120 млн кв. м рекламної площі у друку. Про це свідчать дані медіаагентства ZenithOptimedia, пише «Коммерсант-Украина».

Раніше найдорожчими вважалися парламентські вибори 2007 року. Тоді, згідно з офіційними даними ЦВК, загальний обсяг виборчих фондів 20 партій і блоків становив 581,4 млн гривень, а, за оцінками експертів, їхні загальні витрати на рекламу перевищили 800 млн гривень.

У нинішній кампанії на національному рівні активно рекламуються тільки вісім партій, їх загальний медіабюджет вже перевищив 500 млн гривень. За прогнозами експертів, незабаром ця цифра збільшиться вдвічі — найбільше реклами закуповується саме в останній місяць перед виборами.

Існують і більш песимістичні оцінки зростання рекламного ринку. ТВ-реклама обходиться політичному рекламодавцю в чотири-п'ять разів дорожче, ніж комерційним.

«Є офіційні ціни, які канали зобов'язані опублікувати у «Голосі України», але ці цифри мають мало спільного з дійсністю. Справжні гроші приходять на телеканал не з виборчих рахунків партій, а безпосередньо готівкою», — пояснює керівник продажів однієї з найбільших телевізійних груп.

Крім того, як і у випадку з комерційною рекламою, для політичних роликів телеканали застосовують систему націнок. «Найдорожче партіям обходиться бронювання всього прайм-тайму каналу. Його зазвичай викуповує ПР або партія Наталії Королевської», — додав співрозмовник.

Телеканали заробляють на виборах ще й побічно. У період виборчої кампанії максимально допустимий обсяг реклами був збільшений з 15% до 20%. Однак за перші три тижні вересня політики використовували тільки 47% цього ресурсу, і канали змогли продати решту комерційним рекламодавцям.

Кількість куплених комерційними рекламодавцями пунктів рейтингу в ефірі шести найбільших телеканалів у цей період зросла на 15,7%.

Зростання витрат на політрекламу сталося насамперед завдяки ПР. Вже зараз з медіабюджетів видно, що відрив ПР від конкурентів величезний — тільки на ТБ партія закупила понад 16,5 тис. пунктів рейтингу. Для порівняння, її найближчий «конкурент» партія «Україна — Вперед!» придбала трохи менше 7 тис. пунктів.

Доходи операторів зовнішньої реклами зростуть значно менше — вони змогли підвищити ціни на 30-40%. Цей носій значно більше залежить від місцевої влади, ніж ТБ.

 


03-06-2014 Петро Порошенко став п'ятим Президентом України
11-03-2014 Євросоюз знижує мита на українські товари
11-03-2014 ЄС готовий підписати політичну частину Угоди про асоціацію з Україною до 25 травня
06-03-2014 У Криму 16 березня на референдум винесуть питання про входження до РФ
24-02-2014 Мінфін підрахував, що Україні потрібно 35 мільярдів допомоги
23-02-2014 Рада привела 32 закони у відповідність до Конституції-2004
21-02-2014 Конституція 2004 року повернулася
06-02-2014 Європарламент схвалив резолюцію щодо України і закликав до санкцій
23-01-2014 ЄС готовий перевірити рахунки українських олігархів, - єврокомісар
22-01-2014 США скасували візи українцям, причетним до розгону Євромайдану
21-01-2014 "Голос України" і "Урядовий кур'єр" надрукували одіозні закони "чорного четверга"
21-01-2014 Генсекретар ООН відреагував на ситуацію в Україні




© Copyright Інститут Політики, 1999-2007.
При повному або частковому використанні матеріалів посилання на Інститут політики обов'язкове