Кабмін схвалив зміни до держбюджету-2008 щодо фінансування виборів
Кабінет Міністрів України ухвалив законопроект про внесення змін до держбюджету-2008, яким передбачається, зокрема, фінансування дострокових парламентських виборів. Таке рішення було прийняте сьогодні на засіданні уряду, інформує РБК-Україна.
На фінансування дострокових парламентських виборів буде виділено стільки коштів, скільки просила ЦВК, сказав сьогодні міністр фінансів Віктор Пинзеник. Раніше повідомлялося, що позачергові парламентські вибори обійдуться країні в 417,5 млн. грн.
Як повідомлялося, раніше Кабінет міністрів не підтримував рішення про фінансування дострокових парламентських виборів з резервного фонду держбюджету. Ю.Тимошенко пояснювала позицію уряду тим, що кошти на фінансування виборчої кампанії, відповідно до ст. 48 і ст. 49 закону "Про вибори народних депутатів України", виділяються спеціальним рядком держбюджету.
Коментар експертів Інституту політики. Зміни до Державного бюджету може ухвалювати лише Верховна Рада України, а підписувати - Президент України (або Голова Верховної Ради, у разі подолання президентського вето). Тому вирішення питання про фінансування виборів парламентом потребуватиме та повноважності Верховної Ради VI скликання усіма політичними силами включно з Президентом. Враховуючи нез"ясованість цього питання у Конституції, та беручи до уваги принцип неперервності демократично обраної влади, потребу у суспільній стабільності, необхідності проведення бюджетного процесу - такий варіант зараз в Україні можна було би характеризувати як найбільш прийнятний.
Іншою можливістю є скасування президентського указу №911, або призупинення його дії. Подібний прецедент було створено 2007 року, однак таку практику не можнна вважати прийнятною. Адже Глава держави, таким чином, може не лише не лише на власний розсуд припиняти повноваження законодавчої гілки влади (що у визначених випадках передбачене Конституцією), а й дістане можливість знову надавати ці повноваження парламенту на певний, визначений лише ним час. Останнє (поновне набуття органами влади повноважень на підставі скасування певного нормативно-правового акту) не передбачене ані Конституцією, ані законодавством України. Незважаючи на це, Віктор Ющенко широко застосовує дану практику, зокрема, при звільненні суддів, Генерального прокурора тощо. Можна констатувати, що її продовження буде черговим кроком до остаточної ерозії системи права та легітимності влади в Україні.