розпорядники інформації – суб”єкти владних повноважень та суб”єкти господарювання, у розпорядженні яких перебуває відповідна інформація
2. Законопроектом окреслюються загальні засади доступу до інформації – відкритої та з обмеженим доступом.
3. Докладно унормовується порядок оприлюднення інформації суб”єктами владних повноважень. Зокрема, визначається способ доступу до інформації про діяльність та рішення суб”єкта владних повноважень (запит, оприлюднення у ЗМІ, ознаймолення з інформацією на місці її зберігання та будь-який інший спосіб, визначений законодавством).
4. У законопроекті наводиться перелік обов”язкової для оприлюднення інформації. Унорморвано також особливості оприлюдення інформації через офіційні сторінки в мережі Інтернет.
5. Автори законопроекту детально врегулюьовують порядок надання інформації
за запитами, зокрема, поняття „запиту”, порядок його подання та задоволення, вимоги до письмового запиту, строки вивчення та задоволення запиту та можливості їх продовження, порядок реєстрації запитів, причини та порядок відмови у задоволенні запиту, можливості стягнення плати за надання інформації за запитом.
Проект закону також передбачає внесення ряду змін до Закону України „Про інформацію”. Щодо останнього пропонується докладно визначити інформацію з різними режимами доступу, зокрема, встановити, що до інформації з обмеженим доступом відноситься таємна та конфіденційна інформація. Законодавчо унормовано перелік відомостей, які не можуть бути віднесені до інформації з обмеженим доступом.
Визначається правовий режим конфіденційної інформації, таємної інформації, зокрема, службової таємниці. Визначено поняття «суспільно значимої інформації» та можливості її поширення без згоди розпорядника.
Загалом, запропонований законопроект є суспільно корисним і значущим. Він спрямований на вирішення ряду актуальних проблем у сфері доступу до інформації, сприятиме демократизації та впровадженню європейських стандартів у цій сфері законодавства.