Аналіз проекту Закону України "Про доступ до інформації", розробленого Міністерством Юстиції України

Експертна оцінка Інституту політики
 
Проект Закону Україини „Про доступ до інформації” був розроблений Міністерством Юстиції України та розміщений для громадського обговорення на офіційному веб-сайті Міністерства 13 листопада 2008 року. Проект Закону спрямований на унормування доступу до інформації та встановлення державних гарантій його надання.
 
Законопроект має на меті створення умов для реалізації конституційного права кожного на доступ до інформації. Ухвалення законпроекту, йдеться у його пояснювальній записці, сприятиме забезпеченню належного виконання обов’язків та зобов’язань України, що випливають з її членства в Раді Європи, досягнення відповідності політичній складовій копенгагенських критеріїв щодо набуття членства в Європейському Союзі. Проект закону підготовлено, беручи до уваги підпункт 13.17. пункту 13 Резолюції Парламентської Асамблеї Ради Європи «Про виконання обов’язків та зобов’язань Україною» від 5 жовтня 2005 року №1466.
 
Для забезпечення вищезазначених завдань в законі пропонуються наступні основні новації.
 
1. Визначено суб”єктів доступу до інформації:
 
запитувачі інформації (фізичні та юридичні особи)
розпорядники інформації – суб”єкти владних повноважень та суб”єкти господарювання, у розпорядженні яких перебуває відповідна інформація
 
2. Законопроектом окреслюються загальні засади доступу до інформації – відкритої та з обмеженим доступом.
 
3. Докладно унормовується порядок оприлюднення інформації суб”єктами владних повноважень. Зокрема, визначається способ доступу до інформації про діяльність та рішення суб”єкта владних повноважень (запит, оприлюднення у ЗМІ, ознаймолення з інформацією на місці її зберігання та будь-який інший спосіб, визначений законодавством).
 
4. У законопроекті наводиться перелік обов”язкової для оприлюднення інформації. Унорморвано також особливості оприлюдення інформації через офіційні сторінки в мережі Інтернет.
 
5. Автори законопроекту детально врегулюьовують порядок надання інформації
за запитами, зокрема, поняття „запиту”, порядок його подання та задоволення, вимоги до письмового запиту, строки вивчення та задоволення запиту та можливості їх продовження, порядок реєстрації запитів, причини та порядок відмови у задоволенні запиту, можливості стягнення плати за надання інформації за запитом.
 
Проект закону також передбачає внесення ряду змін до Закону України „Про інформацію”. Щодо останнього пропонується докладно визначити інформацію з різними режимами доступу, зокрема, встановити, що до інформації з обмеженим доступом відноситься таємна та конфіденційна інформація. Законодавчо унормовано перелік відомостей, які не можуть бути віднесені до інформації з обмеженим доступом.
 
Визначається правовий режим конфіденційної інформації, таємної інформації, зокрема, службової таємниці. Визначено поняття «суспільно значимої інформації» та можливості її поширення без згоди розпорядника.
 
Загалом, запропонований законопроект є суспільно корисним і значущим. Він спрямований на вирішення ряду актуальних проблем у сфері доступу до інформації, сприятиме демократизації та впровадженню європейських стандартів у цій сфері законодавства.

03-06-2014 Петро Порошенко став п'ятим Президентом України
11-03-2014 Євросоюз знижує мита на українські товари
11-03-2014 ЄС готовий підписати політичну частину Угоди про асоціацію з Україною до 25 травня
06-03-2014 У Криму 16 березня на референдум винесуть питання про входження до РФ
24-02-2014 Мінфін підрахував, що Україні потрібно 35 мільярдів допомоги
23-02-2014 Рада привела 32 закони у відповідність до Конституції-2004
21-02-2014 Конституція 2004 року повернулася
06-02-2014 Європарламент схвалив резолюцію щодо України і закликав до санкцій
23-01-2014 ЄС готовий перевірити рахунки українських олігархів, - єврокомісар
22-01-2014 США скасували візи українцям, причетним до розгону Євромайдану
21-01-2014 "Голос України" і "Урядовий кур'єр" надрукували одіозні закони "чорного четверга"
21-01-2014 Генсекретар ООН відреагував на ситуацію в Україні




© Copyright Інститут Політики, 1999-2007.
При повному або частковому використанні матеріалів посилання на Інститут політики обов'язкове