У другому турі виборів Президента України 2010 року кількість виборців, які взяли участь у голосуванні, склала 69,15%. Це на 2,35% вище, ніж під час першого туру 17 січня, коли явка склала 66,8%. Таким чином, підтвердилася тенденція, коли явка у вирішальому, другому турі виборів Президента порівняно з першим туром зростає. Проте, 7 лютого було зафіксовану найнижчу, порівняно з іншими повторними голосуваннями на президентських виборах в історії України кількість громадян, які прийшли на виборчі дільниці (дивіться додаток 1).
Найбільше зростання явки зафіксоване у Донецькій області (на 7,3%) та в Криму (на 6%). Це стало одним із чинників перемоги Віктора Януковича.
Галичина, інший електоральний “бастіон” з традиційно високою явкою, також продемонструвала відносно непогану мобілізацію порівняно з першим туром виборів. У Тернопільській області проголосували найбільше виборців по Україні — 77,8 (+4,7% порівняно з 17 січня). Доволі суттєво зросла явка і в Івано-Франківській області (на 4%) .
В інших регіонах (в Центрі та на Південному Сході) явка зросла на 1-3%. Єдиними областями, де, за попередніми даними ЦВК зафіксоване зниження явки в 1 турі, стали Київщина та Херсонщина (-0,2% голосів у кожній).
Доволі несподівано в Одеській та Дніпропетровьскій областях, де активність традиційно низька і де найбільшу кількість голосів отримав Сергій Тігіпко, явка не знизилася, а зросла на 0,4 та 0,6% відповідно.
Якщо ж порівнювати 2 тур виборів-2010 із повторним голосуванням 26 грудня 2004 року, слід звернути увагу на наступні речі. У Галичині та Волинській області явка знизилася доволі значно (на 10-11%) явка знизилася на Західній Україні. Але на Донбасі теж прийшли голосувати менше виборців ніж у 2004 році — на 7,5% у Донецькій, майже на 9% - у Луганській області. Тобто, дещо вища мобілізація у власному “бастіоні” відіграла позитивну роль для В.Януковича.
Суттєвим виявилося також, що явка у “помаранчевих” областях значно впала не лише на заході, а й у Центрі. У Житомирській та Сумській вона знизилася на 10%, у м. Києві на 12%, а в Київській області — найбільше по Україні порівняно з 2004 роком, на 13,2%. А у великих регіонах “поміркованого Сходу” та Півдня (Дніпропетровська, Одеська, Харківська області) такого відчутного зниження явки порівняно з виборами-2004 не сталося. І це ще більш суттєво вплинуло на диспропорції у долі тих чи інших макрорегіонів в загальному масиві виборців — на користь кандидата, який найбільшу підтримку мав на південному сході України.
Додаток 1. Порівняння явки виборців під час повторного голосування на виборах Президента України, 1994-2010
Вибори Президента України (1994) – 2 тур
71,4%
Вибори Президента України (1999) – 2 тур
74,9%
Вибори Президента України (2004) – повторне голосування 2 туру
77,1%
Вибори Президента України (2010) - 2 тур
69,15%
Додаток 2. Порівняння явки на виборах 2004-2010, по областях