ІНОЗЕМНІ ПОЛІТТЕХНОЛОГИ ПОВИННІ ГРАТИ
ЗА ОДНИМИ ПРАВИЛАМИ З УКРАЇНСЬКИМИ

"День". 10 листопада 2001 р. Коментар Миколи ТОМЕНКА "Наша конкуренція непрозора"

Позитивним є поява і використання будь-яких політичних технологій, які допомагають донести ідеї до виборців та сприяють демократичності, чистоті виборчого процесу. Якщо, наприклад, американські чи російські аналітики дають доречні ідеї з приводу того, як робити більш прозорими вибори, то я це підтримую. Але виступаю проти появи антитехнологій, які допомагають дурити український народ під час виборчої кампанії, оскільки в Україні таких політтехнологів достатньо.

Я підтримую впровадження іноземних експертів як консультантів, бо використання досвіду польської, російської чи американської виборчої кампанії сприяє продукуванню певним українським кандидатом або його передвиборним штабом свіжих, цікавих ідей. Погано, коли зарубіжні технологи роблять повністю "під ключ" політичну партію чи блок, які живуть в Україні, пропонують народу певні ідеї, що, насправді, повинні реалізуватися на українському грунті. Це хибний підхід, який не тільки підтверджує факт зневаги до місцевих спеціалістів, а він просто протиприродний. Людина, яка все життя працювала в іншому етнопсихологічному та електоральному середовищі не може запропонувати автентичні ідеї, які б сприймалися цим суспільством. Отже, це будуть надумані речі, тобто, фактично під час виборів суспільство будуть намагатися змінити. А в період виборчої кампанії необхідно почути суспільство і щось запропонувати, щоб потім разом з ним вирішувати цю проблему на рівні легітимної влади. Складні стосунки з російськими колегами українських політтехнологів пояснюються непрозорою конкуренцією. Важко бути повністю інформованим про попередні напрацювання іноземного спеціаліста. По ходу виборчої кампанії я знав безліч політиків, які потім були здивовані безграмотністю таких людей та фантастичними запитами на фінансове забезпечення виборчої кампанії. а в нашій країні знають українських експетрів, за результатами діяльності яких склалася їх об'єктивна ціна і не тільки у фінансовому плані, але й у професійному. Російські фахівці, на відміну від вітчизняних, які можуть втратити напрацьований в Україні імідж професіонала високого рівня, не несуть відповідальності за наслідки своєї діяльності. Іноземні PR-щики абсолютно спокійно сприймалися б у ролі консультантів, а не як організатори і безпосередні виконавці самої технології виборчого процесу.


Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
----------------
Рейтинг кандидатів у Президенти України
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44)
----------------
Інші новини
----------------


© Copyright Інститут Політики, 1999-2003.
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.