ПАРЄ відрізняє цензуру від свободи слова та об'єктивну інформацію від суб'єктивної
Висловлювання деяких осіб, наближених до СДПУ(о) про те, що Рада Європи не знає реальну ситуацію в українських ЗМІ та користується однобічною інформацією, не відповідають дійсності, вважає директор Інституту політики, голова Комітету з питань свободи слова та інформації Микола Томенко.
Як учасник січневої сесії ПАРЄ, на якій було ухвалено рекомендації українській владі, він наголошує, що їхнє обговорення відбувалося відкрито, як і вся процедура ухвалення рішень в ПАРЄ. Всі члени української делегації, які представляли як членів опозиційних, так і провладних фракцій Верховної Ради, мали можливість виступити на засіданні ПАРЄ зі своїм баченням української ситуації зі свободою слова. Згідно з процедурою ПАРЄ, після того, як було заслухано доповідь Голови підкомісії ПАРЄ з питань преси Комітету з науки, культури і освіти Тутті Ізохукана-Асунмаа, Президент ПАРЄ Пітер Шнайдер поставив на голосування поправки, зокрема й ті, які стосувалися ситуації зі свободою слова в Україні.
Микола Томенко також наголошує, що жоден член української парламентської делегації, у тому числі й представник СДПУ(о), не виступив проти запропонованих поправок, хоча мав таку можливість.
Варто зазначити, що Моніторинговий комітет ПАРЄ та підкомітет з питань медіа базують свої висновки на інформації, отриманій з різних, у тому числі й офіційних, джерел. Це ж стосується й Комітету Міністрів Ради Європи, який готує свої рішення на основі інформації, отриманої, насамперед, від урядових структур країн-членів.
Кабінет Міністрів України та, відповідно, Міністерство закордонних справ мають усі можливості представляти свою позицію у Комітеті Міністрів Ради Європи, так само як і Верховна Рада має можливість представляти свою позицію у ПАРЄ. Це випливає із членства нашої держави в раді Європи.
Вважати, що серйозні європейські установи можуть базувати свої висновки на однобічній інформації, отриманій з одного джерела (у тому числі й від Адміністрації Президента України) або від паралельних джерел, було б несправедливою недооцінкою інтелектуального потенціалу європейців.
Між тим, досягнення Європи у всіх сферах не дають підстав для такого ставлення.
Насправді, висловлювання осіб, близьких до СДПУ(о), мають на меті "відбілити" Адміністрацію Президента України, яку відповідно до статті 6 Рекомендації №1589 Парламентської Асамблеї Ради Європи "Свобода висловлювань в медіа Європи" звинувачено в тому, що "згідно зі свідченнями численних журналістів та висновками парламентських слухань щодо свободи слова та цензури, Адміністрація Президента видає інструкції засобам масової інформації щодо висвітлення основних політичних подій".

![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- ![]() ---------------- |




При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.
