"> Інститут політики

Микола Томенко: Конституційний Суд перетворився на Президентський суд України

 

Якщо рішення Конституційного Суду щодо змін до Конституції викликало в суспільстві серйозні сумніви в компетентності та незаангажованості його суддів, то рішення про можливість обрання Президента Леоніда Кучми на третій термін поставило хрест на Конституційному Суді як на авторитетному державному органі України.

Хочу нагадати, що відповідно до всіх конституційних документів, які діяли в Україні, – Конституції УРСР 1978 року, Конституційного договору 1995 року, Конституції України 1996 року – одна особа не може займати посаду Президента більше двох разів підряд. Коли 1999 року Центральна виборча комісія реєструвала кандидата в президенти Леоніда Кучму, була вказана його чинна посада – Президент України.

Таким чином, це рішення Конституційного Суду зафіксувало, що цей орган своєю головною метою бачить не захист Конституції і законних прав українського народу, а захист Президента Леоніда Кучми.

Це означає, що вже в наступному році, коли, ймовірно, виникне чимало правових колізій у зв’язку з черговими президентськими виборами, Конституційний Суд буде нездатним виконувати свої обов’язки відповідно до свого призначення – захищати Конституцію і права громадян України.

Цим рішенням Конституційного Суду завдано удару і по юридичній науці України. Мені відомо, що в деяких з чотирьох юридичних установ, висновки яких підтримали можливість обрання Леоніда Кучми втретє на посаду Президента, зокрема у Харківській юридичній академії ім. Ярослава Мудрого, висновки вчених-правознавців, які вони готували для Конституційного Суду, повністю суперечили тим висновкам, які були направлені керівництвом цих навчальних закладів до Конституційного Суду.

Якщо "голосування" руками у Верховній Раді було відвертим і очевидним для всіх фарсом, то рішення Конституційного Суду може мати трагічні наслідки для перспектив політичного процесу в Україні. Адже саме рішеннями Конституційного Суду може бути зроблена спроба легітимізувати фарс в якості закону.

Зі свого боку, хочу заявити, що опозиція готова до такого розвитку подій. Вона діятиме адекватно, беручи своїм головним союзником народ. Я впевнений, що ніякі рішення Конституційного Суду та інших дискредитованих органів державної влади зрештою не зможуть встояти проти простого і зрозумілого населенню положення про те, що джерелом усієї влади в Україні є саме народ.


Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
----------------
Рейтинг кандидатів у Президенти України
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44)
----------------
Інші новини
----------------


© Copyright Інститут Політики, 1999-2003.
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.