Реклама очима українців
На замовлення Інституту політики “Українське демократичне коло” 19–25 травня 2004 року проведело всеукраїнське опитування. Вибіркова сукупність репрезентує доросле населення України й охоплює усі регіони країни. За місцем проживання опитано 1000 респондентів віком від 18 років. Можлива похибка вибірки не перевищує 4%.
- Серед різних видів реклами найбільш позитивне ставлення українців до реклами у газетах і журналах. Це зазначило 62% опитаних (баланс позитивного-негативного ставлення +38%). Позитивно ставляться до реклами на вуличних щитах та у транспорті 47% (баланс позитивного-негативного ставлення +16%). Дещо менша частка (44%) указала на позитивне ставлення до реклами на радіо (баланс позитивного-негативного ставлення +8%). Про позитивне ставлення до прямої реклами – у поштовій скриньці – заявили 35% респондентів (баланс позитивного-негативного ставлення –5%). Трохи більше п’ятої частини (22%) позитивно ставляться до реклами на телебаченні (баланс позитивного-негативного ставлення –14%).
- Одним із вагомих чинників, що впливає на ставлення до реклами, є надання корисної інформації у рекламних повідомленнях. Найбільша частка опитаних (61%) знаходить для себе корисну інформацію у рекламі в газетах і журналах (баланс корисної-некорисної інформації +37%). Фактично однакова кількість респондентів указує на наявність корисної інформації у рекламі на вуличних щитах і транспорті (37%) та на радіо (38%), баланс корисної-некорисної інформації становить відповідно +2% і –1%. Третина респондентів (32%) знаходить корисну інформацію у прямій рекламі – у поштовій скриньці (баланс корисної-некорисної інформації –6%). Четверта частина (25%) убачає корисну для себе інформацію у рекламі на телебаченні (баланс корисної-некорисної інформації –29%).
- Реклама, на думку опитаних, пропагує нові товари та послуги (46%), формує розбещеність і вседозволеність поведінки (21%), а також споживацький тип поведінки (20%), пропагує кращі товари та послуги (18%), використовує жіночий образ як сексуальний об’єкт (14%), пропагує здоровий спосіб життя (12%), формує агресивний тип поведінки (10%).
- Реклами негативного характеру, із погляду респондентів, найбільше подається на телебаченні – 68%, у журналах (17%), у газетах (12%), на вуличних щитах (12%), на радіо (9%), у прямій рекламі – у поштовій скриньці (9%), у транспорті (7%).
- Реклама позитивно впливає на дітей лише на думку 6%[1] опитаних, а 69%[2] вважає, що реклама негативно впливає на дітей (зовсім не впливає – 6%; вагалися з відповіддю 18%).
- До соціальної реклами позитивно ставиться 63% українців (негативно – 12%; вагалися з відповіддю 25%).
- На думку 42% у нас недостатньо соціальної реклами (достатньо – 25%; вагалися з відповіддю 32%).
- Найбільше соціальної реклами, із погляду респондентів, подається на телебаченні – 35%, у газетах (19%), на вуличних щитах (11%), у журналах (10%), на радіо (8%), у транспорті (5%), у прямій рекламі (у поштовій скриньці) – 4%.
Як Ви ставитеся до таких видів реклами?
(%)
|
Скоріше позитивно |
Скоріше негативно |
Важко сказати |
Нема відповіді |
Реклама у газетах, журналах |
62 |
24 |
13 |
1 |
Реклама на радіо |
44 |
36 |
18 |
2 |
Реклама на телебаченні |
22 |
66 |
11 |
1 |
Реклама на вуличних щитах, у транспорті |
47 |
31 |
21 |
1 |
Пряма реклама (у поштовій скриньці) |
35 |
40 |
25 |
|
Чи є корисною для Вас інформація, що подається у таких
видах реклами?
(%)
|
Скоріше корисна |
Скоріше некорисна |
Важко сказати |
Нема відповіді |
Реклама у газетах, журналах |
61 |
24 |
15 |
|
Реклама на радіо |
38 |
39 |
22 |
1 |
Реклама на телебаченні |
25 |
54 |
20 |
1 |
Реклама на вуличних щитах, у транспорті |
37 |
35 |
27 |
1 |
Пряма реклама (у поштовій скриньці) |
32 |
38 |
29 |
1 |
Що, на Ваш погляд, пропагує або формує реклама?
(%)
Нові товари та послуги |
46 |
Кращі товари та послуги |
18 |
Споживацький тип поведінки |
20 |
Агресивний тип поведінки |
10 |
Здоровий спосіб життя |
12 |
Розбещеність і вседозволеність поведінки |
21 |
Використання жіночого образу як сексуального об’єкта |
14 |
Інше |
2 |
Важко сказати |
15 |
Примітка. Сума перевищує 100%, оскільки респонденти могли вибрати усі відповіді, що збігаються з їх думкою.
Де, на Вашу думку, найбільше подається реклами
негативного характеру?
(%)
У газетах |
12 |
У журналах |
17 |
На радіо |
9 |
На телебаченні |
68 |
На вуличних щитах |
12 |
У транспорті |
7 |
Пряма реклама (у поштовій скриньці) |
9 |
Важко сказати |
18 |
Примітка. Сума перевищує 100%, оскільки респонденти могли вибрати усі відповіді, що збігаються з їх думкою.
На Вашу
думку, як впливає реклама на дітей?
(%)
Позитивно |
2 |
Скоріше позитивно |
4 |
Скоріше негативно |
34 |
Негативно |
35 |
Зовсім не впливає |
6 |
Важко сказати |
18 |
Нема відповіді |
1 |
Соціальна реклама спрямована проти шкідливих звичок,
пропагує здоровий образ життя тощо. Як Ви ставитеся до
соціальної реклами?
(%)
Скоріше позитивно |
63 |
Скоріше негативно |
12 |
Важко сказати |
25 |
На Ваш погляд, у нас достатньо соціальної реклами чи ні?
(%)
Скоріше достатньо |
25 |
Скоріше недостатньо |
42 |
Важко сказати |
32 |
Нема відповіді |
1 |
Де, на Вашу думку, найбільше подається соціальної
реклами?
(%)
У газетах |
19 |
У журналах |
10 |
На радіо |
8 |
На телебаченні |
35 |
На вуличних щитах |
11 |
У транспорті |
5 |
Пряма реклама (у поштовій скриньці) |
4 |
Важко сказати |
41 |
Примітка. Сума перевищує 100%, оскільки респонденти могли вибрати усі відповіді, що збігаються з їх думкою.
[1]Сума відповідей “Позитивно” та “Скоріше позитивно”.
[2]Сума відповідей “Негативно” та “Скоріше негативно”.
Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
---------------- Рейтинг кандидатів у Президенти України ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44) ---------------- Інші новини ---------------- |
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.