"> Інститут політики

Реклама очима українців

На замовлення Інституту політики “Українське демократичне коло” 19–25 травня 2004 року проведело всеукраїнське опитування. Вибіркова сукупність репрезентує доросле населення України й охоплює усі регіони країни. За місцем проживання опитано 1000 респондентів віком від 18 років. Можлива похибка вибірки не перевищує 4%.

- Серед різних видів реклами найбільш позитивне ставлення українців до реклами у газетах і журналах. Це зазначило 62% опитаних (баланс позитивного-негативного ставлення +38%). Позитивно ставляться до реклами на вуличних щитах та у транспорті 47% (баланс позитивного-негативного ставлення +16%). Дещо менша частка (44%) указала на позитивне ставлення до реклами на радіо (баланс позитивного-негативного ставлення +8%). Про позитивне ставлення до прямої реклами – у поштовій скриньці – заявили 35% респондентів (баланс позитивного-негативного ставлення 5%). Трохи більше п’ятої частини (22%) позитивно ставляться до реклами на телебаченні (баланс позитивного-негативного ставлення 14%).

-  Одним із вагомих чинників, що впливає на ставлення до реклами, є надання корисної інформації у рекламних повідомленнях. Найбільша частка опитаних (61%) знаходить для себе корисну інформацію у рекламі в газетах і журналах (баланс корисної-некорисної інформації +37%). Фактично однакова кількість респондентів указує на наявність корисної інформації у рекламі на вуличних щитах і транспорті (37%) та на радіо (38%), баланс корисної-некорисної інформації становить відповідно +2% і 1%. Третина респондентів (32%) знаходить корисну інформацію у прямій рекламі – у поштовій скриньці (баланс корисної-некорисної інформації 6%). Четверта частина (25%) убачає корисну для себе інформацію у рекламі на телебаченні (баланс корисної-некорисної інформації 29%).

- Реклама, на думку опитаних, пропагує нові товари та послуги (46%), формує розбещеність і вседозволеність поведінки (21%), а також споживацький тип поведінки (20%), пропагує кращі товари та послуги (18%), використовує жіночий образ як сексуальний об’єкт (14%), пропагує здоровий спосіб життя (12%), формує агресивний тип поведінки (10%).

- Реклами негативного характеру, із погляду респондентів, найбільше подається на телебаченні – 68%, у журналах (17%), у газетах (12%), на вуличних щитах (12%), на радіо (9%), у прямій рекламі – у поштовій скриньці (9%), у транспорті (7%).

- Реклама позитивно впливає на дітей лише на думку 6%[1] опитаних, а 69%[2] вважає, що реклама негативно впливає на дітей (зовсім не впливає – 6%; вагалися з відповіддю 18%).

- До соціальної реклами позитивно ставиться 63% українців (негативно – 12%; вагалися з відповіддю 25%).

- На думку 42% у нас недостатньо соціальної реклами (достатньо – 25%; вагалися з відповіддю 32%).

- Найбільше соціальної реклами, із погляду респондентів, подається на телебаченні – 35%, у газетах (19%), на вуличних щитах (11%), у журналах (10%), на радіо (8%), у транспорті (5%), у прямій рекламі (у поштовій скриньці) – 4%.


Як Ви ставитеся до таких видів реклами?
(%)

 

Скоріше позитивно

Скоріше негативно

Важко сказати

Нема відповіді

Реклама у газетах, журналах

62

24

13

1

Реклама на радіо

44

36

18

2

Реклама на телебаченні

22

66

11

1

Реклама на вуличних щитах, у транспорті

47

31

21

1

Пряма реклама (у поштовій скриньці)

35

40

25

 

 

Чи є корисною для Вас інформація, що подається у таких видах реклами?
(%)

 

Скоріше корисна

Скоріше некорисна

Важко сказати

Нема відповіді

Реклама у газетах, журналах

61

24

15

 

Реклама на радіо

38

39

22

1

Реклама на телебаченні

25

54

20

1

Реклама на вуличних щитах, у транспорті

37

35

27

1

Пряма реклама (у поштовій скриньці)

32

38

29

1

 

Що, на Ваш погляд, пропагує або формує реклама?
(%)

Нові товари та послуги

46

Кращі товари та послуги

18

Споживацький тип поведінки

20

Агресивний тип поведінки

10

Здоровий спосіб життя

12

Розбещеність і вседозволеність поведінки

21

Використання жіночого образу як сексуального об’єкта

14

Інше

2

Важко сказати

15

Примітка. Сума перевищує 100%, оскільки респонденти могли вибрати усі відповіді, що збігаються з їх думкою.

 

Де, на Вашу думку, найбільше подається реклами негативного характеру?
(%)

У газетах

12

У журналах

17

На радіо

9

На телебаченні

68

На вуличних щитах

12

У транспорті

7

Пряма реклама (у поштовій скриньці)

9

Важко сказати

18

Примітка. Сума перевищує 100%, оскільки респонденти могли вибрати усі відповіді, що збігаються з їх думкою.

На Вашу думку, як впливає реклама на дітей?
(%)

Позитивно

2

Скоріше позитивно

4

Скоріше негативно

34

Негативно

35

Зовсім не впливає

6

Важко сказати

18

Нема відповіді

1

 

Соціальна реклама спрямована проти шкідливих звичок,
пропагує здоровий образ життя тощо. Як Ви ставитеся до соціальної реклами?
(%)

Скоріше позитивно

63

Скоріше негативно

12

Важко сказати

25

 

На Ваш погляд, у нас достатньо соціальної реклами чи ні?
(%)

Скоріше достатньо

25

Скоріше недостатньо

42

Важко сказати

32

Нема відповіді

1

 

Де, на Вашу думку, найбільше подається соціальної реклами?
(%)

У газетах

19

У журналах

10

На радіо

8

На телебаченні

35

На вуличних щитах

11

У транспорті

5

Пряма реклама (у поштовій скриньці)

4

Важко сказати

41

Примітка. Сума перевищує 100%, оскільки респонденти могли вибрати усі відповіді, що збігаються з їх думкою.



[1]Сума відповідей “Позитивно” та “Скоріше позитивно”.

[2]Сума відповідей “Негативно” та “Скоріше негативно”.


Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
----------------
Рейтинг кандидатів у Президенти України
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45)
----------------
Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44)
----------------
Інші новини
----------------


© Copyright Інститут Політики, 1999-2003.
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.