Постанова Центральної виборчої комісії
«Про Роз’яснення щодо порядку
реєстрації та статусу офіційних спостерігачів
від іноземних держав, міжнародних організацій на виборах народних депутатів
України
31 березня 2002 року»
З метою однакового застосування статей 59, 61 Закону України «Про вибори народних депутатів України» суб’єктами виборчого процесу та керуючись статтею 11, пунктами 1, 3 статті 14 Закону України «Про Центральну виборчу комісію», Центральна виборча комісія постановляє:
1. Схвалити Роз’яснення щодо порядку реєстрації та статусу офіційних спостерігачів від іноземних держав, міжнародних організацій на виборах народних депутатів України 31 березня 2002 року.
2. Ці Роз’яснення надіслати Кабінету Міністрів України, Міністерству закордонних справ України, Верховній Раді Автономної Республіки Крим, обласним Київській та Севастопольській міським радам, окружним виборчим комісіям для використання в роботі.
Голова Центральної виборчої комісії М.РЯБЕЦЬ
м. Київ
10 січня 2002 року №39
Додаток
до постанови Центральної виборчої комісії
від «10» січня 2002 року № 39
Роз’яснення
щодо порядку реєстрації та статусу офіційних спостерігачів
від іноземних держав, міжнародних організацій на виборах
народних депутатів України 31 березня 2002 року
Участь офіційних спостерігачів від іноземних держав, міжнародних організацій у спостереженні за підготовкою та проведенням виборів є одним із найважливіших засобів забезпечення їх відкритості та гласності, демократизації виборчого процесу.
Відповідно до положень статей 59 та 61 Закону України «Про вибори народних депутатів України» (далі – Закон) офіційним спостерігачем від іноземної держави, міжнародної організації на виборах народних депутатів України 31 березня 2002 року може бути особа, яка представляє іноземну державу, міжнародну організацію і одержала право на здійснення спостереження за підготовкою та проведенням зазначених виборів.
Повноваження офіційних спостерігачів починаються з дня їх реєстрації Центральною виборчою комісією в порядку, передбаченому Законом та цими Роз’ясненнями, і припиняються після встановлення Центральною виборчою комісією результатів виборів народних депутатів України.
Офіційні спостерігачі від іноземних держав, міжнародних організацій реєструються Центральною виборчою комісією. Пропозиції щодо їх реєстрації подаються до Центральної виборчої комісії безпосередньо або через Міністерство закордонних справ України не пізніш як за 20 днів до дня виборів, тобто не пізніше 10 березня 2002 року. У зверненні до Центральної виборчої комісії за підписом керівника відповідної організації зазначається перелік осіб, яких пропонується зареєструвати офіційними спостерігачами. Разом із зверненням до Центральної виборчої комісії подаються анкети на кожну кандидатуру.
Рішення про реєстрацію офіційних спостерігачів від іноземних держав, міжнародних організацій приймається Центральною виборчою комісією не пізніш як за 15 днів до дня виборів, тобто не пізніше 15 березня 2002 року.
Документом, що надає офіційним спостерігачам від іноземних держав, міжнародних організацій право здійснювати свої повноваження, є посвідчення, яке видається Центральною виборчою комісією за встановленою нею формою (додаток 9 до постанови Центральної виборчої комісії від 30 листопада 2001 року №49). Посвідчення дійсне за умови пред’явлення офіційним спостерігачем документа, що посвідчує його особу. Зазначені документи повинні пред’являтися на вимогу голови, заступника голови, секретаря, а також членів виборчої комісії.
Офіційні спостерігачі від іноземних держав, міжнародних організацій здійснюють свої повноваження на території багатомандатного загальнодержавного виборчого округу. Спостереження за виборами вони здійснюють самостійно і незалежно.
Офіційний спостерігач від іноземної держави, міжнародної організації має право:
1) бути присутнім на зустрічах кандидатів у депутати, уповноважених осіб політичних партій (блоків) з виборцями, на передвиборних зборах, мітингах, засіданнях окружних виборчих комісій;
2) знайомитися з матеріалами передвиборної агітації;
3) перебувати на виборчих дільницях під час голосування, бути присутнім при проведенні голосування за межами приміщення для голосування, підрахунку голосів виборців та встановленні підсумків голосування окружними виборчими комісіями;
4) робити фото-, кінозйомки, аудіо- та відеозаписи;
5) висловлювати свої пропозиції щодо організації проведення виборів депутатів та вдосконалення чинного законодавства України з урахуванням міжнародного досвіду, проводити прес-конференції з додержанням вимог законодавства України;
6) утворювати разом з іншими спостерігачами від іноземних держав, міжнародних організацій за погодженням з Центральною виборчою комісією тимчасові групи спостерігачів для координації їх діяльності в межах повноважень, передбачених цим Законом.
Відвідування виборчих дільниць, утворених на територіях військових частин (формувань), у стаціонарних лікувальних закладах, в інших місцях тимчасового перебування виборців, офіційні спостерігачі від іноземних держав, міжнародних організацій можуть здійснювати лише відповідно до порядку та правил, встановлених цим Законом, іншими законами України та нормативно-правовими актами, що регламентують вимоги до відвідування таких об’єктів.
Відповідно до частини сьомої статті 61 Закону Міністерство закордонних справ України, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, виборчі комісії повинні сприяти офіційним спостерігачам від іноземних держав, міжнародних організацій у здійсненні ними повноважень.
Слід зауважити, що розпорядженням Кабінету Міністрів України від 13 грудня 2001 року № 559-р «Про забезпечення перебування в Україні офіційних спостерігачів від іноземних держав і міжнародних організацій на виборах 2002 року» утворена міжвідомча робоча група із сприяння діяльності зазначених офіційних спостерігачів.
Фінансове та матеріальне забезпечення діяльності офіційних спостерігачів від іноземних держав, міжнародних організацій (зокрема, їх розміщення, замовлення та бронювання квитків, забезпечення транспортом, організації пересування по території України тощо) здійснюється за рахунок коштів держав чи організацій, які направили їх в Україну, або за власні кошти цих спостерігачів.
Згідно з частиною дев’ятою статті 61 Закону офіційний спостерігач від іноземної держави, міжнародної організації не має права використовувати свій статус у діяльності, не пов’язаній із спостереженням за ходом виборчого процесу. Він також не має права втручатися у роботу виборчих комісій.
Центральна виборча комісія може достроково припинити повноваження офіційного спостерігача від іноземної держави, міжнародної організації у разі порушення ним законів України про вибори депутатів. Про припинення повноважень такого офіційного спостерігача приймається мотивоване рішення.
Секретар Центральної виборчої комісії Я.ДАВИДОВИЧ
Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
---------------- Рейтинг кандидатів у Президенти України ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44) ---------------- Інші новини ---------------- |
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.