ОЦІНКА ДІЯЛЬНОСТІ УРЯДУ КІНАХА
Політичний аспект
– Після
призначення державних секретарів повністю формалізувались відносини між
Адміністрацією Президента та Кабінетом Міністрів. Якщо під час роботи
попереднього Уряду більшість питань вирішувалась на рівні урядових комітетів,
то тепер центр прийняття всіх важливих рішень змістився до Адміністрації
Президента, в результаті
чого можна констатувати зміцнення президентської влади та стабілізацію
виконавчої вертикалі.
– Формальною причиною відставки Уряду Віктора Ющенка називалась відсутність конструктивної співпраці Кабінету Міністрів з парламентом. Не випадково, Урядом Кінаха сформовано Консультативну Раду з питань взаємодії з Верховною Радою, а також продекларовано намір призначити постійного представника Кабінету Міністрів у Верховній Раді України, з числа «незаангажованих» народних депутатів, які не будуть відстоювати інтереси лише окремих фракцій і депутатських груп. Проте у попередніх торгах з Віктором Ющенком депутатські фракції і групи активно нав’язували ідею щодо коаліційного уряду. З завершенням формування Уряду Кінаха і призначенням держсекретарів питання щодо коаліційного уряду знято з порядку денного. Однозначно, що новий Уряд є урядом державних службовців, а не політиків.
– В той же час різним пропрезидентським фракціям і групам вдалося закріпити за собою певні позиції в Уряді для використання їх у парламентській виборчій кампанії 2002 року. Прикладами такого активного використання партійними політиками урядових посад може бути кампанія Міністра освіти, члена СДПУ(о) Василя Кременя щодо введення в загальноосвітніх школах уроку футболу з акцентуванням особливої ролі в цьому президента Федерації футболу України і одного з лідерів партії Григорія Суркіса; діяльність голови Народно-демократичної партії Валерія Пустовойтенка на посаді Міністра транспорту тощо.
– Головна політична умова Президента – рівновіддаленість Уряду від основних фінансово-політичних угруповань, представлених у Верховній Раді, і зосередження всієї повноти влади у власних руках – була в цілому виконана. Проте у подальшому посилення тиску на Уряд з їхнього боку буде збільшуватися по мірі наближення парламентських виборів.
Соціально-економічний аспект
- У порівнянні з попереднім Урядом нинішній Кабінет Міністрів суттєво змінив свої акценти. Пріоритетом його діяльності стало не проведення економічних реформ, а боротьба з бідністю.
- Задекларовано збільшення мінімальної заробітної плати до 140 грн., підвищення зарплат держслужбовцям, працівникам Міністерства внутрішніх справ і освітньої сфери. Але разом з тим, поки що спостерігалося збільшення заборгованості перед працівниками бюджетної сфери.
- В управлінні економікою Уряд Кінаха частково повернувся до схем взаємозаліків, списання заборгованості, субсидіювання сільськогосподарських підприємств.
- Визнано право на існування в українській економіці «пріоритетних галузей» – Уряд демонструє всіляку державну підтримку таким експортно-зорієнтованим галузям виробництва, як то: металургія, машинобудування та іншим, які мають податкові пільги та преференції. Зокрема, Урядом продовжено дію податкового експерименту в гірничо-металургійному комплексі.
- Незважаючи на позицію МВФ, Уряд не збирається відмовлятися від функціонування вільних економічних зон.
- Уряд А. Кінаха тривалий час
використовував ресурс соціально-економічних здобутків (на макроекономічному
рівні) попереднього Уряду В. Ющенка. Урядовці активно коментували показники
зростання ВВП, просування в певних економічних сферах за
ІІ квартал 2001 року. Нинішній Кабінет Міністрів намагався привласнити успішні
результати завершення сільськогосподарського сезону.
- Проте проблеми з виконанням Програми приватизації на 2001 рік, заборгованість перед працівниками бюджетної сфери;критична оцінка Президентом Леонідом Кучмою результатів роботи Уряду над новим Державним бюджетом; серйозний конфлікт між інтересами біржових, посередницьких структур та сільськогосподарських виробників стосовно цін на зерно; різне бачення Кабміном і НБУ майбутнього національної валюти дають можливість прогнозувати завершення періоду «спокійної» роботи Уряду. Вже ближчим часом Прем’єр А.Кінах та його команда стануть перед вирішенням набагато серйозніших проблем, а саме: досягнення паритету інтересів між різними фінансово-політичними групами, між виборчими завданнями і показниками соціально-економічного розвитку, між загальнонаціональними і регіональними інтересами.
Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
---------------- Рейтинг кандидатів у Президенти України ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44) ---------------- Інші новини ---------------- |
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.