РЕЗОЛЮЦІЯ 1262
1. Асамблея звертається до своїх резолюцій 1179 (1999), 1194 (1999), 1239 (2001) та особливо до Резолюції 1244 (2001) щодо виконання Україною своїх зобов’язань, прийнятої Асамблеєю 26 квітня 2001 року.
2. Беручи до уваги резолюцію 1244, Асамблея нагадує тверді зобов’язання української делегації та лідерів партій і фракцій Верховної Ради виконати наступні зобов’язання, включаючи:
– Проведення правової політики у справі захисту прав людини;
– Проведення законодавчої та судової реформ;
– Новий Кримінальний кодекс та Кримінально-процесуальний кодекс;
– Новий Цивільний кодекс та Цивільно-процесуальний кодекс;
– Трансформацію ролі та функцій Генеральної прокуратури;
– Завершення перерваного процесу ратифікації Європейської Хартії про регіональні мови та мови національних меншин, та адекватний захист усіх меншин в Україні.
3. Беручи до уваги ці зобов’язання, Асамблея із задоволенням відмічає, що:
– новий кримінальний кодекс було прийнято Верховною Радою 5 квітня 2001 року, та підписано Президентом 17 травня 2001 року; вступив у силу з 1 вересня 2001 року;
– остаточний варіант нового Кримінально-процесуального кодексу було винесено на розгляд ВР 23 червня 2001 року;
– чотири з шести частин нового Цивільного кодексу було прийнято ВР, а Закон про внесення змін до існуючого Цивільно-процесуального кодексу було прийнято ВР 21 червня 2001 року;
– новий Закон про політичні партії було прийнято ВР 5 квітня 2001 року, підписано Президентом 28 червня 2001 року;
– Пакет з десяти законів («мала судова реформа») прийнятий ВР 21 червня 2001 року, що обумовило внесення змін до існуючих законів – з метою підтримати роботу судових та виконавчих органів влади після завершення т. зв. Перехідних положень 28 червня 2001 року;
– Новий проект закону про ратифікацію Європейської Хартії про Регіональні мови чи мови нацменшин було винесено на розгляд ВР Президентом Л. Кучмою 30 серпня 2001 року.
4. Беручи до уваги зобов’язання, що ще залишаються, у сфері місцевого законодавства та імплементації реформ, Асамблея наполегливо радить українській владі і надалі докладати зусилля у справі зміцнення співпраці з РЄ у справі досягнення повної відповідності українського законодавства та практики принципам та стандартам Організації, особливо щодо стандартів, гарантованих Європейською Конвенцією прав людини та процесуального права Страсбурзького суду.
5. У цьому плані Асамблея наполегливо радить українській владі повною мірою сприяти реформуванню Генеральної прокуратури, у відповідності до принципів та стандартів РЄ – враховуючи відміну наглядових функцій Генерального прокурора, що є несумісними з Конституцією України та загрожують підірвати незалежність досить слабкої судової влади.
6. Асамблея заохочує Україну засвідчити демократичний поступ, забезпечивши демократичну й відкриту підготовку до чесних і вільних виборів до Верховної Ради наступного року.
7. Асамблея вирішила направити спеціальну місію до України та оголошує про свій намір спостерігати за підготовкою та проведенням виборів у березні 2002 року.
8. Асамблея відмічає недавні просування України у справі захисту журналістів, особливо суворіші покарання проти засуджених за переслідування та/ чи напади на журналістів у новому Кримінальному кодексі. Проте, Асамблея засуджує агресію, залякування та вбивства журналістів, членів парламенту та опозиційних політиків в Україні. Вона закликає українську владу забезпечити верховенство права, проводити таку політику щодо ЗМІ, яка б засвідчувала повагу до свободи слова в країні, а також вдосконалити законодавчі рамки для ЗМІ, безпеки та умов роботи журналістів. Особливо, Асамблея закликає владу взяти до уваги заходи, зазначені в параграфі 5 Резолюції 1244, а також:
– прискорити й завершити розслідування зникнення та вбивства Георгія Гонгадзе, або, за необхідності, розпочати нове незалежне розслідування у цій справі, за допомогою міжнародних експертів;
– провести повне, прозоре та справедливе розслідування вбивства Ігоря Александрова та інших випадків смерті журналістів при нез’ясованих обставинах;
– розпочати спеціальне розслідування у справі пана О. Єльяшкевича, заступника голови Комітету ВР з питань фінансів і банківської діяльності.
9. Асамблея вітає Указ Президента від 30 серпня 2001 року щодо демократії місцевого і регіонального рівнів, однак, висловлює жаль з приводу звільнення та тиску на деяких мерів та обраних місцевих представників, і наполегливо радить українській владі дотримуватися положень Європейської Хартії про місцеве самоврядування, що була ратифікована 11 вересня 1997 року та вступила в дію з 1 січня 1998 року.
10. Асамблея вимагає від української влади створення прийнятних умов для національних меншин, таких, щоб вони могли підтримувати і розвивати свою культуру та ідентичність.
11. Асамблея запрошує українську владу до наступних дій:
– підпорядкувати Державний департамент здійснення покарань Міністерству юстиції та завершити перехід різноманітних установ попереднього (досудового) утримання, які й досі знаходяться у підпорядкуванні Міністерства внутрішніх справ чи спецслужб, також до Міністерства юстиції;
– покращити умови утримання (ув’язнених) та впровадити рекомендації, викладені у доповідях, які зробив Європейський Комітет із запобігання тортурам після візитів у 1998, 1999 та 2000 роках.
12. Враховуючи все вищенаведене, Асамблея робить висновок, що з часу прийняття резолюції 1244 у квітні 2001 року Україною зроблено значний поступ, особливо зважаючи на нові законодавчі акти, нещодавно введені у дію. Асамблея закликає українську владу вводити новий Кримінальний кодекс та ратифіковані конвенції у сфері прав людини, таким чином ідучи до демократії. Асамблея вирішує, що у випадку, коли Україна остаточно виконає свої зобов’язання перед РЄ до чергової сесії у січні 2002 року, буде вирішено завершити процедуру формального моніторингу відносно України, а продовжуватиметься діалог з українською владою стосовно заходів для вирішення широкого кола проблем, що були визначені в процесі процедури моніторингу.
Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
---------------- Рейтинг кандидатів у Президенти України ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44) ---------------- Інші новини ---------------- |
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.