уроки адміністративного ресурсу”
20 лютого 2002 року
ЩО ТАКЕ АДМІНІСТРАТИВНИЙ РЕСУРС (політологічно-правове роз’яснення) Адміністративний ресурс — політологічний термін, що вживається для пояснення використання органами державної влади та місцевого самоврядування чи кандидатами в народні депутати, що є державними службовцями, своїх повноважень для досягнення політичних чи корпоративних інтересів шляхом порушення норм чинного законодавства. Правове визначення «адміністративного ресурсу» представлено у п. 16 ст. 56 «Обмеження щодо ведення передвиборної агітації» та ст. 85 «Відповідальність за порушення законодавства України про вибори депутатів» Закону України «Про вибори народних депутатів України». Виключний перелік засобів використання адміністративного ресурсу представлено у Кримінальному кодексі України та Кодексі України про адміністративні правопорушення. Чинний Кримінальний кодекс України визначає три спеціальні склади злочинів проти виборчих прав громадянина. Це: 1) перешкоджання здійсненню виборчого права (ст. 157); 2) неправомірне використання виборчих бюлетенів, підлог виборчих документів або неправильний підрахунок голосів чи неправильне оголошення результатів виборів (ст. 158); 3) порушення таємниці голосування (ст. 159). Кодекс України про адміністративні правопорушення статтею 184-1 визначає перелік неправомірних дій щодо використання державних коштів та іншого державного майна. Найбільш поширеним способом застосування адміністративного ресурсу є перешкоджання здійсненню виборчого права, а саме: - перешкоджання насильством, обманом, погрозами, підкупом або іншим чином вільному здійсненню громадянином права обирати і бути обраним народним депутатом України; - перешкоджання вести передвиборну агітацію.
Використання адміністративного ресурсу, що супроводжується порушеннями виборчого законодавства, є злочином і, відповідно, карається: — за перешкоджання здійсненню виборчого права в залежності від впливу на результати голосування або виборів:
— за неправомірне використання виборчих бюлетенів, підлог виборчих документів або неправильний підрахунок голосів чи неправильне оголошення результатів виборів:
— за порушення таємниці голосування:
— за неправомірне використання державних коштів і державного майна:
|
Оптимізм українців щодо чесності виборів суттєво зріс
---------------- Рейтинг кандидатів у Президенти України ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №46(51) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №45(50) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №44(49) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №43(48) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №42(47) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №41(46) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №40(45) ---------------- Вийшов електронний щотижневик "Прозора політика" №39(44) ---------------- Інші новини ---------------- |
При повному або частковому використанні материалів посилання на Інститут політики обов'язкове.